Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Vítejte ve světě aktualit z našeho školního života :-)

Stránka

Naši žáci na ZČU Plzeň


1ŽÁCI 7. A 8. TŘÍDY STUDOVALI TECHNIKU NA ZÁPADOČESKÉ UNIVERZITĚ V PLZNI.

Naše škola je jednou z 35 škol v republice, které se přihlásily do pilotního projektu „TECHNIKA“. Tento projekt je zaměřen na podporu technického myšlení, manuální a pracovní zručnosti a dovednosti, využívání moderních způsobů, postupů a prostředků pro práci, a především k pěstování pozitivního vztahu žáků základních škol k práci, jako základnímu zdroji obživy.

2V rámci tohoto projektu jsou vypracovávány přihlášenými školami školní vzdělávací plány
a monitoring možných aktivit a témat, technických a manuálních postupů a činností, které by bylo vhodné pro splnění cílů tohoto projektu v další výuce na základních školách v roce 2021 zavést.

3Naši školu má pod patronací Západočeská univerzita v Plzni, konkrétně Pedagogická fakulta ZČU zastoupená proděkanem Fakulty pedagogické pro vzdělávání, panem Mgr. Janem Krotkým, Ph.D., se kterým jsme navázali úzkou spolupráci a přijali pozvání pro naše žáky k jednodennímu praktickému studiu pod jeho vedením a ve spolupráci s několika studenty magisterského studia učitelství, kteří si mohli zároveň prakticky vyzkoušet práci s dětmi.

Přesun do Plzně a zpět nebyl bez problémů. Den před naší cestou se měnily4 jízdní řády, byly zrušeny zpáteční jízdenky, v pendolinu jsme byli po příchodu průvodčí vykázáni do jiného vozu, neboť jsme se usadili do tichého oddílu, čehož jsme si nevšimli a popravdě řečeno jsme ani o jeho existenci nevěděli, a ačkoli se děti chovali velmi slušně a tiše, museli jsme se přemístit. Také zpáteční cesta nebyla úplně jednoduchá, protože tzv. „západní expres“ který jsme hodlali využít pro přepravu, byl mimo 20 - ti míst z Plzně plně obsazen a tak jsme si raději zakoupili místenky. V překonání těchto peripetií mi byl nápomocen Martin S, který, ač žák 7. třídy, se velmi dobře orientuje v dění na železnici, má přehled v jízdních řádech. Proto dostal mou důvěru a celou přepravu zpět organizoval, zároveň má veliké znalosti o železniční technice, o které jsme vedli po cestě zpět zajímavou debatu.

Po příchodu na ZČU jsme byli panem proděkanem přivítáni a zahájili práci 53D modelací na počítačích nejprve jednoduššího tvaru hrací kostky, a poté mohli žáci modelovat představu svého vysněného domu.

Návrhy byly velmi zdařilé, a i když jsme modelovali v angličtině, tak se všem podařilo úkol splnit. Vznikly tak honosné paláce s bazény a okrasnými ploty, terasami a zahradami. Po celou dobu jsme mohli sledovat tisk 3D tiskárny a prohlédnout si výtisky různých modelů a prací vysokoškoláků. Na závěr této části každý obdržel malou chobotničku, vytištěnou právě na 3D tiskárně. Kéž bychom takovou tiskárnu měli i u nás. V dnešní době to již není úplně nereálné.

Čas neúprosně ukrajoval z vymezené doby, a proto jsme se přesunuli do 6vysokoškolských dílen, ve kterých jsme se seznámili s vybavením dílen NC stroji s laserem, který jsme naprogramovali a využili k vypálení upomínkových předmětů, které si žáci sami na počítači navrhli. V průběhu této části jsme se ale seznámili i s daleko jednoduššími nástroji jako je svěrák, kombinované kleště a mnoho dalšího základního nářadí a nástrojů a využili jsme je k výrobě kovových ozdob z drátu, výrobě katapultů, se kterými jsme si i zasoutěžili ve střelbě na dálku. Fantazii se meze nekladly a vznikly různé roztodivné modely, které ale všechny fungovaly a chlapci a děvčata prokázali slušnou zručnost a fantazii při jejich výrobě.

7Ani jsme se nenadáli a 4 hodiny našeho studia na vysoké škole uplynuly jak voda. Domnívám se, že žáci odcházeli plni pozitivních dojmů a zážitků, ověřili si své manuální dovednosti, zúročili znalosti z fyziky, informatiky i výuky angličtiny, vyzkoušeli si cestu železnicí, a o to vlastně jde - propojit znalosti a dovednosti z jednotlivých předmětů v praxi.

Doufám, že se nám v tomto duchu a s potřebným elánem podaří vést výuku i v naší moderní školní dílně, která je v současné době před dokončením.

8Naše poděkování patří týmu ZČU vedenému panem proděkanem, zřizovateli Městu Plesná za finanční podporu této akce a zúčastněným žákům, kteří prokázali svou zručnost a dovednost při práci na zadaných úkolech.

Ing. Antonín Dinga - učitel


7. 1. 2020 Zobrazit méně

Stránka