Původní telefonní číslo 354 596 587 již není (a nebude) funkční, využívejte druhý kontaktní telefon - 736 481 607.
Důvodem ke zrušení poslední třídy pro žáky se SVP byl úbytek počtu žáků pod zákonem přípustnou hranici pro zřízení takové třídy. Tedy na konci školního roku 2017/2018 bylo nutné tuto třídu zrušit. Nyní již probíhá vzdělávání těchto žáků, pokud je to možné, pouze ve formě integrace do běžných tříd.
Od školního roku 2017/18 existovala již jen jedna třída zřízená pro žáky se SMP. Její výuka probíhala v budově Školní 254.
Školní rok 2015 - 2016
Ve speciálních třídách se v tomto školním roce vzdělává 17 žáků ve dvou třídách.
Ve třídě I.B se učí žáci s vývojovými poruchami učení a chování a žáci s lehkým mentálním postižením. Ve třídě II.B se vzdělávají žáci se středním a těžkým mentálním postižením.
Výuka probíhá ve třídách, kde jsou zároveň vyučováni žáci více postupných ročníků s ohledem na jejich věk a míru postižení. Učí se pomalejším tempem, speciální pedagog se věnuje každému žákovi individuálně. Při vyučování se uplatňují speciální formy práce přizpůsobené možnostem a schopnostem žáků. Režim dne je rozdělen na pravidelné střídání výuky, odpočinku a hry tak, aby vše odpovídalo možnostem a zatížení žáků. Ve speciální třídě působí dvě asistentky pedagoga.
Celková terapie žáků speciální třídy je zaměřena jak na škálu vývojovou a vzdělávací, tak na škálu chování:
má 7 funkčních oblastí:
1. Napodobování (motorická imitace, sociálně imitační hra, verbální imitace)
2. Vnímání (zrakové, sluchové, taktilní…)
3. Jemná motorika
4. Hrubá motorika
5. Koordinace oko – ruka (grafomotorika, umísťování geometrických tvarů, stavění věže…)
6. Poznávací schopnosti
7. Verbální schopnosti
má 4 položky:
1. Sociální chování a citová oblast
2. Hra a zájem o věci
3. Smyslové reakce
4. Řeč
Rekonstrukce třídy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
V průběhu školního roku 2013-2014 byla na naší škole ve „Spojovací“ provedena rekonstrukce tříd pro žáky Základní školy speciální. V naší Základní škole speciální jsou vzděláváni žáci se středně mentálním postižením v kombinaci s autismem, tělesným postižením, se smyslovým postižením, poruchami chování, pozornosti a specifickými poruchami učení.
Obor základního vzdělávání ZÁKLADNÍ ŠKOLA SPECIÁLNÍ má v současné době naplněnost jedné třídy s osmi žáky, kdy třída zřízená pro tyto žáky má nejméně 4 a nejvíce 6 žáků. Výuka probíhá ve třídě, kde jsou zároveň vyučováni žáci více postupných ročníků s ohledem na jejich věk a míru postižení.
Základní škola speciální je desetiletá. Obor vzdělání Základní škola speciální umožňuje dosáhnout základy vzdělání.
Dále ve speciální třídě poskytujeme vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami. Pro vzdělávání těchto žáků je den rozdělen na pravidelné střídání výuky, odpočinku a hry, které odpovídá možnostem zatížení žáků. K tomuto účelu byla nově vybudovaná relaxační místnost vybavená kompenzačními a rehabilitačními pomůckami např. :
„HERNÍ SKŘÍŇ“ s demonstračními posuvnými panely vybavená didaktickými pomůckami na rozvoj rozumových, smyslových dovedností a jemné motoriky.
Bazén pro míčky – uvolnění svalstva celého těla
Žíněnka Thrown – na vyrovnávací a uvolňovací cvičení
Říční kameny we play – dráha pro motoriku
Mgr. Anna Horčičková, zástupkyně ředitelky školy
Svátek má Elena, Herbert
Zítra má svátek Vlastimil
Březnové slunce má krátké ruce.
Kolik ros v březnu spadává, tolik mrazů k Velké noci bývá.