Provázelo nás příjemné, naštěstí bezdeštné počasí. Každá třída měla připravený jiný program.
5.A
Po vřelém přivítání pracovníky botanické zahrady se žáci 5.A rozdělili do skupin, každá skupina obdržela pracovní list s mapou zahrady a vyznačenými stanovišti a současně si vymýšleli název svého teamu.
Čekal je program nazvaný „Na chvíli vrchním zahradníkem Koditkem“.
Následoval odchod na místní skály, kde žáci pozorovali okolní flóru a snažili se určovat názvy rostlin. Cestou zpět jsme našli na zemi mrtvého krtka, kterého jsme si prohlédli a vyslechli si povídání o užitečnosti krtků.
Potom nastal ten správný okamžik k plnění jednotlivých úkolů z pracovních listů. Skupiny dostaly rozchod a s velkým elánem za pomoci mapy se pustily do práce. Během ní se zastavily u časové osy s důležitými letopočty o botanické zahradě, hledaly symbol botanické zahrady – velmi zajímavý strom amurský korkovník, u Korunního rybníku Strom Olgy Havlové, venkovní knihovnu – malý dřevěný domeček v přírodě, počítaly stany v areálu botanické zahrady. Vše stihly na jedničku a včas. Jako dárek si každý žák mohl zasadit do květináče malou begónii a odvézt si ji domů.
Mgr. Šárka Kubátová
2.A
Druhá třída měla na exkurzi v Bečově program s názvem Jedlé květy. Nejprve jsme se dozvěděli názvy částí květu, jeho funkci v rostlině a zahráli si na různé opylovače. Následovala prohlídka části zahrady a ochutnávka jedlých květů. Nejlepší částí ovšem byla příprava svačiny. Skládala se z chleba s tvarohem, který byl ozdobený jedlými květy podle vlastního výběru.
Mgr. Alena Jelínková
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Svátek má Svatoslav
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Barbora
Vane-li v prosinci vítr východní, špatnou naději mají nemocní.
O Františku Xaveru vítr fičí od severu.
| vítr | JV, 1.71 | m/s |
| tlak | 1015 | hPa |
| vlhkost | 75 | % |