-
Proměny společného vzdělávání
Inkluze, velké téma, pro mnohé školy velký strašák. Tedy společné vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s těmi bez handicapu. Společné vzdělávání už leckde funguje, třeba i na naší škole.
Od září nového školního roku je nově zařazena i do 5. ročníku, ve kterém je 15 žáků, jedna žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami. Vzdělávání této žákyně plně respektuje závěry doporučení Speciálně pedagogického centra a zájem zákonných zástupců, vše v nejlepším zájmu dítěte. Podpora organizace výuky je zajištěna asistentem pedagoga, který je ve třídě již 3. rokem a dalším pedagogickým pracovníkem - speciálním pedagogem, který žákyni vzdělává v některých předmětech ve třídě s ostatními dětmi.
Na společném vzdělávání je cenné, že se děti bez postižení často učí spolu s dětmi, které to štěstí nemají. Že se s nimi možná, snad, naučí kamarádit a že je nebudou šikanovat. Další důvod, proč je společné vzdělávání cenné - dává velkou šanci dětem bez handicapu. Mohou se naučit, co je skutečný úspěch, přijmout druhého, jaký je. Vážit si ho, i když není dokonalý. Každý z nás je v něčem slabý. Děti se při společném vzdělávání mohou učit, že úspěch má víc podob než být nejlepší, jednička, superman. Úspěch jako přijímání druhých, péče o druhé, cit pro druhé. Ne je předběhnout, odstrčit, ale chránit. Společné vzdělávání toto nabízí jako bonus.
Třída je místem, kde žáci tráví hodně času. Proto by měla být podobná rodině, kde každý žák cítí, že zde má své místo, ostatní ho respektují a pokud potřebuje, pomohou mu. Dobré klima třídy vede k úspěšnému společnému vzdělávání. Podílejí se na něm žáci, učitelé, pracovníci školy a do určité míry i rodiče. Mezi všemi aktéry by měla panovat důvěra, tolerance, a vzájemná podpora.
Mgr. Anna Horčičková
třídní učitelka 5. A, speciální pedagog
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Hubert
Státní svátky a významné dny na zítřek:
Když krtek v listopadu ryje, budou na vánoce létat komáři.
Na Dušičky duše zemřelých plakávají své hříchy, proto pršívá nebo padá mlha.
| vítr | Z, 3.87 | m/s |
| tlak | 1012 | hPa |
| vlhkost | 97 | % |
| srážky | 17.54 | mm |