Žáci jednotlivých tříd navštívili knihovnu a absolvovali připravovaný program. Děti se seznámily s tím, jak funguje místní knihovna, jak se půjčují knihy, s knihami také pracovaly. Někteří již knihovnu často navštěvují. Pro každou třídu byl připraven jiný program a různé aktivity, povídali si o knihách a spisovatelích. Pro úplné začátečníky to byly první krůčky při čtení, byly připraveny různé hádanky, rébusy a doplňovačky. Pokročilejší čtenáři museli předvést své čtenářské dovednosti. Následně byly připraveny testy pro děti na téma přečtené knihy a kreslení ilustrací přečteného textu.
Například druháci si povídali o knize „Pan Brambora a jeho kamarádi“. Tuto knihu dostali v první třídě, když byli „pasováni na čtenáře“. Potom pracovali s knihou Motýlek od Petra Horáčka, řešili kvíz: Znáš motýlka motýla? Měli za úkol seřadit obrázky podle posloupnosti děje.
Třeťáci pracovali s knihou „Líný Brambor“ od Jory Johna. Je to humorný příběh o rovnováze mezi pohodlím gauče a dobrodružstvím ve skutečném světě. Děti dostaly za úkol namalovat ilustrace k této knize.
Zajímavá byla práce s přiřazováním obrázků dvojic pohádkových hrdinů z českých pohádek a Večerníčků. Velký úspěch zaznamenaly jako obvykle hádanky a pranostiky.
Čtvrťákům bylo vysvětleno, co je to komiks. Paní knihovnice žákům přečetla příběh o Zajíčkovi Smíškovi, a ti měli následně za úkol vymyslet svůj komiks na přečtený příběh. Jako pomoc jim sloužily lístečky, kde žáci měli napsáno jaký obrázek nakreslit a co napsat do bubliny. Následně se komiks pověsil na nástěnku.
Návštěvy knihovny jistě přispěly ke zlepšení čtenářské gramotnosti našich žáků, ke zvýšení schopnosti porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a efektivně jej používat.
Mgr. Ivana Červená
Svátek má Erik
Zítra má svátek Šarlota, Zoe
Co v říjnu zimy přibude, v lednu jí opět ubude.
Svatý Haštal - vymeť maštal.
| vítr | Z, 8.38 | m/s |
| tlak | 1004 | hPa |
| vlhkost | 82 | % |
| srážky | 4.45 | mm |