-
Kvalita výuky na naší škole
Jak rychle ztratit chuť k práci? Nejspíš tak, že se snažíte a pak uslyšíte, že Vaše práce nestojí za nic. V našem případě z posledních měsíců konkrétně: „jste ji nic nenaučili“, „tady to nestojí za nic, zato v Lubech“. No, dnes si každý říká, co chce, často svůj subjektivní názor považuje za jedinou a neomylnou pravdu.
Tedy nechme promluvit fakta - žáci našeho 9. ročníku se letos účastnili testování dvou, předpokládám dost důvěryhodných, institucí. V listopadu byla naše škola vybrána Českou školní inspekcí k ověření čtenářské gramotnosti, tedy jedné oblastí předmětu český jazyk a literatura. Naši deváťáci se ve vzorku 4 374 žáků (včetně kvart osmiletých a sekund šestiletých gymnázií) umístili se svou úspěšností 46% přesně v prostření skupině. V horších skupinách bylo 1646 žáků, v lepších skupinách bylo 1188 žáků.
Dále se žáci zapojili do testování obecných studijních předpokladů (OSP), českého jazyka a matematiky v rámci tzv. Národního testování 2017/2018 organizovaného institucí SCIO. Tohoto testování se zúčastnilo více než 17 000 žáků z celé ČR. Z výsledků testování z českého jazyka a OSP vyplývá, že v hodinách českého jazyka na naší škole je optimálně využíván studijní potenciál žáků a výsledky odpovídají úrovni studijních předpokladů našich žáků. Stejné hodnocení obdrželi naši žáci i v matematice.
Zajímavější je výsledek žáků ve srovnání s ostatními školami. Výsledky našich žáků v českém jazyce jsou lepší než u 60% zúčastněných škol a výsledky v matematice jsou lepší než u 70% zúčastněných škol.“
To není špatný výsledek, viďte! Nyní bychom se mohli dmout pýchou a chlubit se takto podařeným výsledkem. Na druhou stranu jsem si vědom toho, že naše letošní 9. třída je inteligenčně nadprůměrná, i když žáci jsou na učení dost líní a mohli by dosahovat o poznání lepších výsledků, a tedy se alespoň průměrný výsledek dal očekávat. V minulém roce naše 9. třída dopadla o poznání hůře. Čím to je? Učiteli? Jak je tedy možné, že obě třídy vyučovala stejná paní učitelka? Samozřejmě se jedná o to, jací žáci se ve třídě sejdou.
Ale ani slabý výsledek v testování nemusí být pro školu špatnou vizitkou. To především tehdy, pokud se mezi testovanými žáky vyskytnou především ti slabší. Důležité je vždy, zda žáci pracují podle svých možností. S kolegyněmi i kolegy se shodujeme v tom, že lépe se pracuje s dětmi bez talentu a nadání ke školnímu vzdělávání, než se žáky, kteří na sobě nechtějí pracovat. V tomto případě je často černý Petr na straně rodiny a přístupu rodičů k povinnostem svých dětí. Pak je zřejmě nejjednodušší vinu za neúspěch žáka „hodit“ na školu a ještě k tomu přidat několik zaručeně pravdivých a nezkreslených historek o učitelích nebo dalších zaměstnancích školy.
Mgr. Václav Polívka
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Svátek má Svatoslav
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Barbora
Když v prosinci mrzne a sněží, úrodný rok na to běží.
O Františku Xaveru vítr fičí od severu.
| vítr | JV, 1.71 | m/s |
| tlak | 1015 | hPa |
| vlhkost | 75 | % |