23.březen byl na naší škole modrým dnem – Dnem vody. Všichni jsme tento den přišli oblečeni v modrém.
Cílem tohoto projektového dne ve 2. třídě bylo seznámit se s koloběhem vody v přírodě, se životem u vody i ve vodě. Povídali jsme si o ochraně přírody, uvědomili si, že voda je užitečná, důležitá pro život, ale může být i nebezpečná.
Na kapku vody vystřiženou ze čtvrtky jsme opisovali báseň, která vysvětlovala koloběh vody v přírodě – „Co prožila kapka vody“. Vyslechnutý příběh se děti pokusily znázornit pohybem – dramatizace Koloběhu vody. V matematice se seznámily se základními jednotkami objemu. Určovaly, kdy na měření různých kapalin použijeme litry, hektolitry nebo decilitry.
„Co dělá voda?“ – teče, kape, šumí, prší, leje, šplouchá…v této sluchové hře děti poslouchaly a určovaly dané zvuky se zavřenýma očima. Pak jsme se naučili báseň „Samá voda“.
Další hodinku jsme vyráběli na papírový tácek schéma koloběhu vody a zazpívali si písničky o vodě: např. Prší, prší, Voda voděnka. Následoval soustředěný poslech příběhu „Kapička Karlička“, na kterém jsme si znovu zopakovali koloběh vody v přírodě, po té vysvětlili, co všechno může znepříjemnit život Kapičky ve znečištěné vodě. V krátkém vzdělávacím pořadu jsme také poznávali některé živočichy žijící u vody nebo ve vodě. Na závěr jsme společně zhodnotili, co všechno o vodě již víme, co se nám povedlo, co se nám nejvíce líbilo.
Projektový den jsme zakončili přípitkem na zdraví – vodou z vodovodu, ke kterému si děti poslechly říkanku Josefa Bruknera:
Teď si natočíme vodu třeba z vodovodu.
Jako dříve u studánky naplníme si dva džbánky.
Kéž ji máme vždycky dost
na zdraví i pro radost!
Mgr. Horčičková Anna, třídní učitelka
Datum vložení:
29. 3. 2023 15:55
Datum poslední aktualizace:
29. 3. 2023 15:59
Autor:
Správce Webu