Původní telefonní číslo 354 596 587 již není (a nebude) funkční, využívejte druhý kontaktní telefon - 736 481 607.
Většina z nich přišla v modrém oblečení a aktivně se účastnila zajímavých vyučovacích hodin. Jak probíhala výuka ve třídách na 1. stupni si můžete přečíst zde:
Téma „VODA“ prolínalo napříč všemi předměty prvního ročníku.. Nejprve jsme v rámci výtvarné a pracovní výchovy vytvářeli kapku vody. Z barevného papíru si každý žák podle šablony vystřihnul modrou kapku. Do ní pak nalepil alespoň tři slova - voda - z vystřihaných písmenek. Kolem slov pak každý žák nakreslil vše, co s vodou souvisí – nejvíce kytičky, stromky, lidi a zvířátka…Žáci se mohli při kresbě inspirovat společně vytvořenou myšlenkovou mapou na téma „VODA“.V matematice jsme pak sčítali a odčítali litry vody, mléka, limonády a snažili si vysvětlit pojem - objem kapaliny. Dále jsme shlédli krátký film –„O vodičce“. Žáci se dozvěděli, kudy musí voda protékat a co se s ní všechno děje, než začne téci z kohoutku u vodovodu. Nezapomněli jsme ani na koloběh vody v přírodě, který jsme si ukázali a popisovali na názorném obrázku. Posledním úkolem pak bylo psaní vět na tabuli a do sešitů – Co prožila kapka vody. Všichni pracovali se zájmem a nezapomněli jsme také přijít oblečeni v modrém.
Žáci druhé třídy si povídali o důležitosti vody pro člověka, kde se voda vyskytuje a jak s vodou šetřit. Pouštěli jsme si výukové a naučné programy pro děti: Koloběh vody v přírodě, Šetření vodou a dále: Jak se voda čistí v čističkách odpadních vod. Vzpomněli jsme i na některé vodní živočichy a zdůraznili jsme, že je důležité je chránit. V neposlední řadě jsme si povídali a upozornili na nebezpečí znečištění řek a moří napříč celým světem a jak by se dal tento problém v budoucnosti.
Třetí třída začala výuku myšlenkovou mapou o tom, co je pro nás „VODA“. Celou hodinu jsme si povídali o tématu a hledali vše, co nás zajímalo. V matematice jsme si vyvodili jednotky objemu, pracovali s odměrným válcem. Žáci odhadovali, kolik odměrných válců vody se vejde do nádob různých velikostí. Naučili se pracovat s pipetou a soutěžili ve dvojicích v přenášení vody z nádoby do nádoby. Při prvouce jsme řešili druhy skupenství vody, jejich podoby a rozdíly.
V tento den jsme si připomněli, jak důležitá je voda, a zamysleli jsme se nad tím, že ne každý k ní má snadný přístup. Povídali jsme si o místech na světě, kde lidé nemají vodu přímo z kohoutku, a někdy ji musí hledat i několik kilometrů daleko. Podívali jsme se také na video o dívce, která místo školy každý den chodí pro vodu. Musí ujít dlouhou cestu s těžkými nádobami, zatímco my si vodu můžeme pustit kdykoli. Toto bylo pro žáky silné uvědomění si, že voda je pro nás samozřejmost, ale jinde je vzácným pokladem. Na závěr jsme se zamysleli nad tím, jak s vodou zacházíme a co bychom mohli dělat lépe, abychom jí neplýtvali.
Mgr. Alena Jelínková, Mgr. Anna Horčičková,
Mgr. Ivana Červená, Mgr. Eliška Charvátová
Svátek má Valérie
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Rostislav
Státní svátky a významné dny na zítřek:
Studený a mokrý duben plní sklepy a sudy.
Velký pátek deštivý - dělá rok žíznivý.