Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Vítejte ve světě aktualit z našeho školního života :-)

Stránka

Školní akademie 2019


1Školní akademie 2019

V úterý 25. 6. 2019 jsme se opět sešli v tělocvičně naší školy na, již tradiční, akademii. Byla to další možnost, jak poznat práci žáků, pedagogů a vlastně celé školy. A že přišlo zvědavců! Kromě rodičů a dalších osob odpovědných za 2výchovu nás navštívila nejen celá řada dalších příbuzných vystupujících žáků, ale i naši další žáci, kteří již odešli na střední školy.

3Všechny třídy představily svůj program, většinou se jednalo o pohybová a taneční vystoupení, občas jsme zaslechli i hlasy vystupujících. Nemá smysl popisovat jednotlivá vystoupení, kdo se účastnil, udělal si jistě vlastní obrázek.4

Negativ jsem zaznamenal několik, dále ty asi největší. Přesto, že bylo připraveno velké množství míst k sezení, někteří diváci postávali v průchozích uličkách a pak překáželi jak při nástupech, tak i při některých vystoupeních, která uličky využívala. Projevu ředitele školy, scénkám, kterými 5deváťáci spojovali jednotlivá vystoupení, a mluvenému vystoupení žáků 3. třídy nebylo rozumět. Tyto záležitosti měly, dle mého soudu, několik příčin. Jako první jmenuji nekázeň v publiku. Teď vystupuje mé dítě, můj vnuk,…. v pořádku. Když vystupují ostatní, nezajímá mě to, povídám 6si se známými, se kterými jsem se jinde nepotkal/nepotkala, případně mě to již nebaví a odcházím uprostřed vystoupení. Druhou příčinu spatřuji v nedostatečném ozvučení sálu. Zde jsem si vždy myslel, že akademie je rozloučením deváťáků a tak se starají o zdárný průběh. Bohužel to dopadlo tak, že spoustu 7věcí dělali na poslední chvíli a navíc někteří do připraveného nastavení aparatury zasahovali, tedy zvuk měl ve výsledku víceméně pouze basy. Poslední z větších příčin byla ve volbě typu předváděného vystoupení. Je již dlouhodobým problémem, aby publikum na akademii bylo jako celek ochotné poslouchat mluvené slovo „cizích“ žáků, aby nerušilo. No, máme pro příští akademii na čem pracovat.8

Pozitiv bylo výrazně více. Především, tak jako nejméně v posledních 4 letech, to byla dobrá nálada, která celou akademii prostoupila. Najednou jsme viděli, že i žáci, kteří se v běžné výuce nepohybují na špici, dokáží předvést krásné 9vystoupení, často jsem měl najednou pocit, že je někdo polil živou vodou. Navíc dokázali své drobné nezmary a přehmaty s úsměvem překonávat. Užili jsme si společný čas a tím si dali najevo, že nám nezáleží jen na nás, ale i na ostatních. Žáci si zkusili, co je to vystupovat na prknech, která znamenají svět. Poznali, že 10přísloví těžce na cvičišti, lehce na bojišti v přeneseném slova smyslu platí. Naučili se, že kolektivní výkon záleží na přístupu každého jednotlivce. Někteří (deváťáci) poznali, jak je těžké něco připravit a zorganizovat, když jim ostatní práci sabotují nebo přímo kazí…

11Myslím, že čas strávený mezi 17. a 18. hodinou na akademii 12rozhodně nebyl ztracený, v lecčems nás inspiroval, a již se těšíme na akademii 2020.

Mgr. Václav Polívka


9. 9. 2019 Zobrazit méně

Stránka